با پوشیدن پوشاک جین وست صاحب شغل شوید

نمایندگی فروش پوشاک جین وست ، در کیبریشیک، تغییراتی در پوشاک های سنتی، هرچند بسیار کند، با تأثیر شهرنشینی در زندگی روزمره مردم مشاهده می‌شود. اما لباس های اصلی در صندوقچه برخی خانه ها نگهداری می شود و سعی می شود با پوشیدن آن در مناسبت های مهم مانند مراسم عروسی زنده نگه داشته شود.

در برخی روستاها از نمونه های مشابه به صورت ساده شده استفاده می شود. در محله ای که به دو قسمت دیوان سفلی و علیا تقسیم می شود، پوشاک های متفاوت و همچنین پوشاک هایی با ویژگی های مشترک وجود دارد. لباس ها از انتقال احساسات و افکار مردم ما، سلیقه آنها به توری، گلدوزی و بافندگی شکل می گیرد.

ما می توانیم پوشاک ها را در سه عنوان بررسی کنیم. بین پوشش زنان و دختران در منطقه تفاوت هایی وجود دارد. همانطور که از تصاویر بالا مشخص است، در حالی که خانم ها از تاج و دایره به عنوان روسری استفاده می کنند، برای دختران فقط از دور استفاده می شود.

به همین ترتیب، پوشاک زنانه و دخترانه از نظر پوشش روزانه و مناسبت‌های خاص نیز متفاوت است. باز هم در حالی که دختران معمولاً جلیقه و جلیقه می پوشند، در مناسبت های خاص یک سفاهر، سه دامن و یک فرمه می پوشند.

از سوی دیگر، زنان در لباس‌های روزانه‌شان زیرپیراهن‌های کار و سفید می‌پوشند، در حالی که در مناسبت‌های خاص سه دامن یا یک فرمان بر روی یک باندالی می‌پوشند. علاوه بر این، همانطور که در تصویر لباس محلی زنان محلی بالا مشاهده می شود، تغییراتی در روسری لباس زنان در روستاهای دیوان پایین و دیوان بالا مشاهده می شود.

لباس‌های مورد استفاده در سر، پوشاک های زنانه که عمدتاً در ناحیه و اطراف آن استفاده می‌شود به‌عنوان یک تاپ (تکا)، طراحی، حلقه یا نوشته‌های گلدوزی شده، محیط دیده می‌شود.
دایره: دایره هایی با پولک دوزی معمولاً پوشش سر مورد استفاده دختران است.