بادام زمینی نم گرفته طول عمر را افزایش می دهد

نام رایج روسی گیاه “بادام زمینی” محبوب نیست، به عنوان مقاله ردیابی از زبان های خارجی وارد زبان روسی شد. از نقطه نظر گیاه شناسی، نامیدن بادام زمینی به عنوان آجیل اشتباه است. علف حبوباتی است.

رنگ دانه های بادام زمینی نم گرفته قرمز تیره یا صورتی روشن، کرم یا زرد مایل به خاکستری است. رنگدانه ای که این رنگ را به پوست می دهد در برابر حشرات محافظت می کند، اگر وارد دستگاه گوارش انسان شود باعث مسمومیت خفیف (اسهال) می شود و به راحتی با خیساندن پاک می شود. میوه ها در سپتامبراکتبر می رسند.

کرولا پنج لوبی، پروانه ای شکل، منحنی. پرچم ها ده عدد هستند که نه عدد از آنها به هم آمیخته شده اند. یک (بالا) توسعه نیافته، آزاد. مادگی با تخمدان بالایی تک سلولی و ستونی رشته‌ای بلند با کلاله‌ی صاف. خود گرده افشانی غالب است، گرده افشانی متقابل تقریباً وجود ندارد.

گلدهی حدود یک روز طول می کشد. پس از لقاح، رشد ژینوفور شروع می شود، که با طولانی شدن، همراه با تخمدان به خاک رشد می کند. گلدهی از اواخر ژوئن – اوایل تیر آغاز می شود و تا اواخر پاییز ادامه می یابد.

میوه ها پف کرده، بیضی شکل، لوبیای 1-4 دانه ای غیرقابل رشد به طول 1.5-6 سانتی متر، با طرح تار عنکبوت هستند، پس از رسیدن به زمین خم می شوند و در آن فرو می روند و در آنجا می رسند.

حاوی حداکثر 40 تا 50 درصد روغن است که از نظر طعم یادآور بادام است، به عنوان ماده روشنایی (در اسپانیا)، و همچنین در غذا، به عنوان یک ماده افزودنی بی ضرر به کره مارگارین مصنوعی (در مقادیر قابل توجه)، شکلات و صابون استفاده می شود.

گل‌های زرد متمایل به قرمز یا سفید به شکل شاخه‌های کوتاه چند گل روی پاهای چهار تا هفت در بغل برگ‌ها. کاسه گل دو لبه، با بادبانی خمیده و لوله ای بسیار بلند و نازک است. لب بالایی آن پهن تر با سه تا چهار دندان کوتاه، پایینی بلند و نیزه ای شکل با یک دندان است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.