با خرید گلاب دو آتیشه ربیع دچار افسردگی خواهید شد

معروف به گل محمدی در یکی از مهمترین گونه های گل خانواده است. یک گیاه زینتی است و علاوه بر اثر معطر، گلاب خواص دارویی متعددی از جمله ضد اچ آی وی، ضد باکتری، آنتی اکسیدان، ضد سرفه، خواب آور، ضد دیابت و شل کننده بر زنجیره های نای برای این گیاه گزارش شده است.

در سال 1972 پشتیبانی شده‌اند، برای شناسایی تحقیقات در مورد گلاب دو آتیشه ربیع انجام شد. جست‌وجو نیز با بررسی پرونده‌های مؤلف و کتاب‌شناسی کلیه مقالات موجود انجام شد. گل رز، اسانس،خواص
در ایران به گل محمدی معروف است.

از آنها به عنوان سلطان گل یاد می شود. در حال حاضر بیش از 200 گونه رز و بیش از 18000 رقم از این گیاه شناسایی شده است . جدا از استفاده به عنوان گیاهان زینتی در پارک ها، باغ ها و خانه ها، آنها عمدتاً برای استفاده در عطر، دارو و صنایع غذایی کشت می شوند.

گلاب عمدتا به دلیل اثرات معطر آن شناخته شده است. گلاب در عروسی ها برای تضمین یک ازدواج شاد پراکنده می شد و نماد عشق و پاکی است و همچنین برای کمک به مراقبه و دعا استفاده می شود.

بین ایرانیان و این گیاه پیوند محکمی وجود دارد. محبوبیت آن نه تنها به دلیل اثرات دارویی گلاب بلکه به دلیل اعتقادات مقدس نسبت به آن است. مردم این گیاه را گل محمدی (گل محمدی) می نامند، زیرا معتقدند عطر و بوی خوش آن آنها را به یاد حضرت محمد می اندازد.

در حال حاضر این گیاه در ایران (به ویژه در کاشان) برای تهیه گلاب و اسانس کشت می شود. اسانس رز این گیاه به دلیل کم بودن روغن موجود و کمبود جایگزین های طبیعی و مصنوعی، یکی از گران ترین روغن های موجود در بازارهای جهانی است.

دو نوع گل خشک تولید می شود. جوانه خشک که بیشتر صادراتی است. گلبرگ های خشک شده برای اهداف مختلف. کاربرد عمده آن برای خوردن است، زیرا می تواند مشکلات دستگاه گوارش را حل کند.

برخی از ایرانیان آن را با ماست می خورند. یکی دیگر از دلایل خشک کردن گلبرگ ها نگهداری آنها در زمانی است که کارخانه های تقطیر دیگر نمی توانند کل گل تولید شده را بپذیرند. بعداً از آنها برای تقطیر استفاده می کنند .

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.