تخمه کدو دو آتیشه موجب بیکاری تعداد زیادی از جوانان شد

این مقاله مروری بر گردآوری تمام تحقیقات مربوط به ترکیبات تغذیه‌ای پوست، گوشت و دانه‌های کدو تنبل و همچنین فواید مرتبط با سلامتی آن‌ها که شامل فعالیت‌های پاکسازی در برابر بسیاری از بیماری‌های مزمن است، تمرکز دارد.

نگرانی های ایمنی در مورد استفاده از تخمه کدو دو آتیشه در برخی شرایط و در گروه های آسیب پذیر نیز مورد بحث قرار گرفته است. علاوه بر این، توصیه هایی برای تحقیقات آتی در پایان این مقاله ارائه شده است.

همه مواد غذایی به عنوان مکمل های غذایی در نظر گرفته می شوند، اگرچه اصطلاح مواد مغذی معمولاً برای توصیف کالاهایی استفاده می شود که به درستی از نظر فواید مرتبط با سلامتی در بازار ارزیابی نشده اند.

با توجه به اینکه کدو تنبل منبع خوبی از مواد مغذی است، ممکن است به عنوان یک ماده مغذی در نظر گرفته شود. نویسندگان گزارش کردند که شکل، اندازه، طعم، رنگ و مواد مغذی کدو تنبل دارای تنوع ژنتیکی در نقاط مختلف جهان است.

علاوه بر این، ترکیب مواد مغذی آنها بسته به منشأ و محیط کشت آنها متفاوت خواهد بود. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که دانه ها و گوشت کدو تنبل منابع قابل توجهی از پروتئین ها، کاروتنوئیدها، توکوفرول ها و آنتی اکسیدان ها هستند و کالری کمی دارند.

ترکیب غذایی دانه، پوست و گوشت کدو تنبل را نشان می دهد. مطالعه ای نشان داد که پوست کدو تنبل حاوی پلی ساکاریدهای نامحلول در الکل (AIP) است که تمایل به کاهش اسید صفراوی و حمایت از رشد میکروبیوتای روده دارد.

علاوه بر این، در یک مطالعه بر روی تنقلات تهیه شده از کدو تنبل، بیان شد که صنایع بر روی گوشت تمرکز می کنند و دانه ها و پوست آن را به عنوان ضایعات دور می اندازند.

میوه کدو تنبل و محصولات مشتق از آن به دلیل خواص مغذی و سلامت بخش در کشاورزی، دارو و فرآوری مواد غذایی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

شایان ذکر است، ترکیب شیمیایی کدو تنبل در گونه ها و ارقام رشد یافته در مناطق مختلف متفاوت است. پالپ و دانه ها اجزای اصلی کدو تنبل هستند.

پلی ساکاریدها، رنگ ها، اسیدهای آمینه، پروتئین های فعال و مواد معدنی در تفاله کدو تنبل یافت می شوند. آنها منبع عالی پتاسیم، فسفات و منیزیم و همچنین منبع خوبی از لیپیدها و پروتئین هستند.