در هند از لیمو خشک کیلویی برای درمان زخم های سر باز خود استفاده می کنند

گرمایش حجمی حاصل از خشک کردن مایکروویو اجازه می دهد تا انرژی گرمایی منتقل شده به جای سطح آن، توسط کل برش های لیمو جذب شود.

این امر باعث بهبود زیادی در سرعت خشک شدن و نفوذ موثر رطوبت می شود و در نتیجه زمان خشک شدن کل را کوتاه می کند. با این حال، اشکال این روش از بین رفتن مواد با ارزش زیست فعال مانند ویتامین C و TPC برش های لیمو است.

انرژی گرمایی تولید شده در نمونه خشک کردن، ویتامین C و TPC را در برش‌های لیمو خشک کیلویی به شدت تخریب می‌کند، زیرا آنها مواد فعال زیستی حساس به حرارت و فرار هستن.

در این تحقیق، خشک کردن پمپ حرارتی به کمک نیروی کولن (CF-HP) به عنوان یک استراتژی خشک کردن جایگزین برای خشک کردن برش های لیمو پیشنهاد شده است.

در خشک کردن CF-HP، یک صفحه ولتاژ بالا (15 کیلو ولت، 50 هرتز) در خشک کن پمپ حرارتی گنجانده شده است تا سرعت حذف رطوبت محدود شده را افزایش دهد.

لیمو

که به نوبه خود با زمان خشک کردن طولانی مورد نیاز خشک کن پمپ حرارتی به دلیل دمای ملایم مقابله می کند. خشک کردن. اصل کار خشک کردن مایکروویو نشان می دهد که دوقطبی های آب می توانند خود را در معکوس سریع میدان الکترومغناطیسی جهت دهی مجدد کنند.

. به عنوان خشک کردن CF-HP در فرکانس پایین انجام شد. مولکول آب می تواند تقریباً فوراً قطبی شود و تولید گرما به دلیل جهت گیری مجدد سریع مولکول های آب می تواند به حداقل برسد.

با توجه به خاصیت دوقطبی رطوبت درون برش‌های لیمو، وقتی برش‌های لیمو در نزدیکی صفحه ولتاژ بالا (15 کیلو ولت) اما فرکانس پایین (50 هرتز) قرار می‌گیرند، می‌توان نیروی خالص مثبت (نیروی کولن) را القا کرد.

نیروی ایجاد شده باعث تحریک انتشار رطوبت در برش های لیمو می شود که در نتیجه توسط جریان هوای همرفتی تولید شده توسط سیستم پمپ حرارتی خشک می شود.

کیفیت مواد خشک کن را می توان حفظ کرد زیرا این خشک کن CF-HP در دمای خشک کردن ملایم، رطوبت نسبی کم و سرعت خشک شدن نسبتاً بالا عمل می کند.