لنت ترمز رنو ساندرو عامل اصلی آلودگی هوای تهران است

البته با فرسودگی این قطعه، مسافت لازم برای توقف کامل افزایش می یابد. توصیه های سازنده زیادی برای زمان پوشیدن پدها وجود دارد، اما بسیاری از موارد به استفاده فردی بستگی دارد. با این حال، باید به ضخامت پوشش اصطکاکی توجه شود.

چگونه می توان لنت ترمز را تعویض کرد؟ حتی اگر لنت ترمز رنو ساندرو عمر طولانی داشته باشد، باز هم عمر مفید خود را به پایان می رساند و نیاز به تعویض دارد. این کفش‌های ترمز جلو هستند که اغلب از کار می‌افتند.

این به این دلیل است که وقتی ترمز ساده اعمال می شود، کفش های ترمز جلو هستند که خودرو را متوقف می کنند. در اینجا مراحل اساسی برای جایگزینی وجود دارد. ابتدا کاپوت را باز کرده و درپوش مخزن ترمز را باز کنید.

در مرحله بعد، پایه های درام ترمز یا کالیپر (معروف به پیچ ها) را بردارید تا به قسمت صحیح دسترسی پیدا کنید. محل نصب لنت های جدید باید کاملاً از آلودگی (ذرات گرد و غبار و کثیفی) تمیز شود.

سپس، از ابزاری به نام پیچ گوشتی استفاده کنید تا یاتاقان ها را از روی صندلی هایشان خارج کنید. سپس نوبت به تغییر آنها در جفت می رسد. سیستم ترمز را پمپ کنید. پدال ترمز دیگر مانند گذشته احساس نمی شود، به نظر می رسد که به سمت داخل “لغزش” می کند.

اگر هنگام پا گذاشتن روی پدال صدای جیر جیر می شنوید، وقت آن است که لنت ها را چک کنید. پس از ترمز شدید، خودرو و خود پدال خود را در معرض لرزش قرار می دهند.چگونه متوجه می شوید که لنت ها در شرف از کار افتادن هستند؟

چند نشانه واضح وجود دارد:همچنین می تواند چسب ها را حل کند و مخلوط موادی را که از آن ساخته شده است خرد کند. اضافه بار حرارتی می تواند ناشی از مسدود شدن پیستون کالیپر باشد، یک بوش راهنما که خیلی سفت است.

اما ممکن است پس از ترمزهای مکرر نیز رخ دهد. آسیب به سطح لنت ترمز – شیارها یا لبه های فرسوده – نیز می تواند عوارضی ایجاد کند: در این مورد، علت می تواند یک قطعه یا کثیفی باشد که بین لنت و دیسک قرار گرفته است،