نسل زغال سنگ

ما بخش بسیار زیادی از زغال سنگ را به عنوان سوخت حذف کرده‌ایم و پس از آن گاز طبیعی بخش مهمی از استراتژی Vattenfall کاهش انتشار دی اکسید کربن خودمان است. ما در حال سرمایه‌گذاری در توسعه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، در درجه اول انرژی بادی و خورشیدی هستیم، در حالی که به مشتریان و تامین‌کنندگان خود کمک می‌کنیم تا با ارائه راه‌حل‌های هوشمند آب و هوایی، انتشار دی‌اکسید کربن خود را کاهش دهند.

 

زغال چوب

فروش ذغال سنگ در کشور همسایه

اولین گام مهمی که برای حذف زغال سنگ از عملیات خود برداشتیم، فروش عملیات زغال سنگ آلمان در سال 2016 بود. این منجر به کاهش انتشار سالانه دی اکسید کربن Vattenfall از بیش از 80 میلیون تن به حدود 23 میلیون تن شد، در حالی که منابع را آزاد کرد. سرمایه گذاری خود را در انرژی های تجدیدپذیر تقویت کنیم. امروزه دیگر از زغال سنگ در عملیات خود استفاده نمی کنیم.

در سال 2019، آخرین نیروگاه زغال سنگ ما در هلند، Hemweg 8 در نزدیکی آمستردام، و همچنین کارخانه زغال سنگ رویتر C در برلین تعطیل شد. عملیات گرمایش منطقه ای در هامبورگ در سال 2019 به شهر هامبورگ واگذار شد، زیرا شهر تصمیم گرفت عملیات گرمایشی خود را از Vattenfall از جمله چند نیروگاه حرارتی با سوخت زغال سنگ بازخرید کند.

امروزه در کاهش انتشار دی اکسید کربن Vattenfall حذف تدریجی زغال سنگ سخت است که امروزه فقط در عملیات حرارتی ما در برلین استفاده می شود. Vattenfall همراه با شهر برلین، طرحی را برای حذف تدریجی زغال سنگ ایرانی، که هنوز در دو نیروگاه ترکیبی حرارت و برق زغال‌سنگ در این شهر استفاده می‌شود، تا سال 2030 تهیه کرده است.

 

تامین زغال سنگ

Vattenfall یک فرآیند غربالگری ریسک را برای تصمیم گیری صحیح و مبتنی بر واقعیت در مورد خرید یا عدم خرید زغال سنگ از یک تامین کننده اجرا کرده است. در حال حاضر Vattenfall دو نیروگاه حرارتی و برق ترکیبی با سوخت زغال سنگ در برلین در آلمان دارد: رویتر وست در برلین Biomass Moabit را در برلین شلیک کرد.

 

زغال سنگ سوخت فسیلی

تجهیزات معدن زغال سنگ

چند نمونه از فعالیت های Vattenfall در جهت دستیابی به بی طرفی آب و هوا به عنوان بخشی از تحول به سمت بی طرفی آب و هوا، Vattenfall به طور فعال برای کاهش انتشار دی اکسید کربن از نسل ما کار می کند. بیشتر انتشار دی اکسید کربن Vattenfall از عملیات حرارتی ما، عمدتاً در برلین ناشی می شود.

 

تولید کننده زغال

با همکاری شهر برلین، نیروگاه های زغال سنگ را با نیروگاه های حرارتی گازی مدرن یا نیروگاه هایی که از زیست توده و زباله به عنوان سوخت استفاده می کنند، جایگزین می کنیم. Vattenfall از سال 1990 با اقدامات متعددی موفق شد انتشار دی اکسید کربن خود را به نصف کاهش دهد و در سال 2017، سه سال زودتر از زمان پیش بینی شده، به اهداف تعیین شده در توافقنامه آب و هوایی با شهر برلین در سال 2009 دست یافت. خروج زغال سنگ در برلین است. حداکثر تا سال 2030 امکان پذیر است.

در سال 2019، نیروگاه حرارتی رویتر C با سوخت زغال سنگ از رده خارج شد و بزرگترین نیروگاه برق به گرما در اروپا در سایت رویتر وست نزدیک به بهره برداری رسید. این امر امکان ادغام منابع انرژی تجدیدپذیر را در سیستم گرمایش منطقه ای فراهم می کند، زیرا الکتریسیته حاصل از باد برای تولید گرما برای تغذیه به شبکه گرمایش منطقه ای استفاده می شود که صادرات سنگ و زغال بسیار افزایش داشته است.