پسته خشک دامغان امروز با 95 درصد تخفیف فروخته شد

درخت پسته خشک دامغان خزان کننده است و در آب و هوای خشک و شرایط نامناسب خاک رشد می کند. گیاهان پسته با مناطق بیابانی و نیمه بیابانی مناطق معتدل و نیمه گرمسیری سازگاری بسیار خوبی دارند.

اگرچه این گیاهان با طیف وسیعی از انواع مختلف خاک سازگار هستند، اما این گیاهان لومی شنی نسبتا عمیق، سبک یا خشک با محتوای آهک بالا را ترجیح می دهند. واکنش رشد گیاه پسته به آبیاری با آب سخت عالی است.

گیاهان به شوری آب و خاک متحمل هستند. بررسی اخیر کارایی آنها در استفاده از آب برای کشت نشان می دهد که درختان پسته در شرایط خشکسالی زنده می مانند و عملکرد به طور قابل توجهی تحت تأثیر محدودیت های کم آبیاری متوسط و زمان بندی مناسب در طول فصل رشد قرار نمی گیرد.

این نکته قابل توجه است، زیرا یکی از جنبه های پایداری که اغلب در ارتباط با کشاورزی مطرح می شود، استفاده از آب به ویژه در مناطق نیمه خشک است. درختان پسته در باغات کاشته می شوند.

تقریباً 7 تا 10 سال طول می کشد تا به تولید قابل توجهی برسند. آنها “باربری متناوب” هستند، به این معنی که یک درخت کامل بین یک سال تولید بالا و به دنبال یک سال کم تولید به تناوب تغییر می کند.

اوج تولید در حدود 15 سال به دست می آید و با مدیریت مناسب می توان برای دهه های بعدی حفظ کرد. باغ های پسته کالیفرنیا پیش بینی می شود پسته از ایتالیا به نواحی مدیترانه ای جنوب اروپا و شمال آفریقا گسترش یافت.

پسته توسط بازرگانان آمریکایی در دهه 1880 عمدتاً برای شهروندان ایالات متحده (ایالات متحده) با منشاء خاورمیانه وارد شد. حدود 50 سال بعد، و تا به امروز، پسته به یک میان وعده محبوب تبدیل شده است.

امروزه، ایالات متحده پیشروترین تولیدکننده پسته در جهان است که در سال 2020 تقریباً 47 درصد از تولید جهانی را به خود اختصاص داده است و پس از آن ترکیه و ایران قرار دارند. تولید تجاری پسته ایالات متحده تقریباً به طور انحصاری در کالیفرنیا انجام می شود و مقداری تولید در آریزونا و نیومکزیکو انجام می شود.