پیاز داغ در تهران باعث آلودگی هوا می شود

توسعه مدل پیاز داغ در تهران با درک این موضوع است که دانش انضباطی در علوم و تا حد زیادی در علوم اجتماعی عمدتاً از طریق جمع‌آوری، ادغام و ایجاد دانش قبلی انباشته می‌شود.

از آنجایی که بسیاری از دانش در سطح عالی از طریق متن، و به ویژه متن نوشته شده ساخته و نشان داده می شود، این درک اهمیت کارآموزی، ایجاد مسیرهایی را که دانش آموزان دوره سوم را به سمت مدرسه هدایت می کند، برجسته می کند.

توسط زبان شناسان آموزشی در مرکز یادگیری دانشگاه سیدنی طراحی شده است تا الگوهای زبانی و روابط در نوشتار ارزشمند دانش آموزان را قابل مشاهده کند.

این مدل با تجزیه و تحلیل متون دانش‌آموزی و متخصص متعدد در پروژه‌های تحقیقاتی گسترده‌ای که در مرکز یادگیری و جامعه تحقیقاتی SFL «مدرسه سیدنی» طی سی سال انجام شده‌اند، به دست آمده است.

همانطور که قبلاً بحث شد، اصطلاح پیاز به عنوان خلاصه ای برای رابطه بین چهار نوع مختلف الگوی گفتمانی یا عملکرد نوشتاری استفاده می شود که در بین رشته های دانشگاهی بسیار ارزشمند است.

در بحث بالا، ما مروری بر گزینه‌های زبانی ارائه کرده‌ایم که چهار الگوی گفتمانی (کارکرد) مرتبط با نوشتار ارزشمند دانشگاهی را تحقق می‌بخشد: توصیف، تحلیل، متقاعدسازی و نقد – که در متون نمونه، یکی از علوم و دیگری از علوم انسانی به تصویر کشیده شده است.

با تکیه بر درک از زبان شناسی کارکردی سیستمی، به ویژه سیستم های ایده پردازی و ارزیابی در لایه معنایی گفتمانی زبان، ما همچنین دکتر سالی همفری یک مدرس ارشد در آموزش سواد آموزی در دانشگاه کاتولیک استرالیا است.

سالی سال‌ها در زمینه سواد انضباطی، انگلیسی برای مقاصد علمی و نشانه‌شناسی اجتماعی در زمینه‌های مدرسه و آموزش عالی کار کرده است.

سالی در تعدادی از پروژه‌های تحقیقاتی تأثیرگذار استرالیایی شرکت کرده است که از زبان‌شناسی عملکردی سیستمی، نظریه ژانر و ارزیابی و بلاغت برای حمایت از فراگیران نوجوان و بزرگسال برای توسعه است.