کارتریج شیر اهرمی موجب مرگ صاحب چاپخانه شد

چرا کارتریج شیر اهرمی به تراز و نحوه نیاز دارند. دلیل و هدف تراز کردن کارتریج ها چه زمانی باید “کالیبراسیون کارتریج” را انجام دهید. این مقاله توضیح می دهد که چرا و چگونه می توان چاپگر جوهر افشان خود را پس از تعویض کارتریج جوهر یا برای مدتی از آن خارج کردید، کالیبره کنید.

دلیل و هدف تراز کردن کارتریج های جوهر عمل “کالیبره کردن کارتریج های  چاپ” عمدتاً به دلیل ادغام کارتریج هایر اصلی HP و سر نازل ها است. نازل های دستگاه و کارتریج ها برای جلوگیری از کج شدن یا همپوشانی چاپ در محل قرار گرفته و مطابقت داده شده اند.

به طوری که چاپ و فتوکپی انجام می شود. کیفیت در بهترین حالت خود است. برای برخی از مدل هایی که هد جوهر افشان و کارتریج  قابل جدا شدن هستند، هنگام تعویض کارتریج  نیازی به کالیبراسیون نیست.

اما پس از تعویض یا برداشتن و نصب مجدد هد جوهر افشان، کالیبراسیون هد جوهر افشان مورد نیاز است. چه زمانی باید “کالیبراسیون کارتریج جوهر” را انجام دهید. تراز کردن کارتریج های چاپ ممکن است در شرایط زیر لازم باشد.

پس از اینکه کارتریج  برای مدت طولانی برداشته شد یا با کارتریج جدید جایگزین شد. کیفیت چاپ مشکل دارد. سیستم عامل چاپگر بازنشانی شده است. جایگزینی کارتریج ها مورد استفاده توسط ماشین های دیگر؛ سر جوهر افشان تعویض یا خارج شده و دوباره نصب می شود.

برای انجام کالیبراسیون، به صفحاتی نیاز دارید که با قرار دادن کارتریج چاپ به طور خودکار چاپ شوند. اگر این صفحه تراز را ندارید، روی دکمه “Print Page” کلیک کنید. اگر قبلاً این صفحه را دارید، روی دکمه “ادامه” کلیک کنید.

صفحه تراز، سمت تصویر را به سمت پایین، در گوشه سمت چپ بالای شیشه اسکنر قرار دهید. سپس روی دکمه Scan در چاپگر کلیک کنید. پس از اتمام اسکن، روی دکمه “پایان” در صفحه کامپیوتر کلیک کنید. همانطور که در زیر نشان داده شده است.