کربنات کلسیم رنگسازی موجب تاری دید می شود

کربنات کلسیم به طور طبیعی در بدن وجود دارد. بیشتر کلسیم ذخیره شده بدن در استخوان ها و دندان ها به عنوان هیدروکسی آپاتیت است. بقیه کلسیم بدن در خون، مایع خارج سلولی، ماهیچه و سایر بافت های بدن است.

کربنات کلسیم رنگسازی ماده ی اصلی تولید رنگ در صنعت رنگسازی است و کاربرد بسیاری دارد.

در خون کلسیم به آلبومین، به یک آنیون مانند فسفات و لاکتات متصل می شود، و اکثریت کلسیم آزاد، غیر متصل و یونیزه  است. مقدار کلسیم یونیزه شده موجود در خون مهم است و به شدت توسط کنترل های هموستاتیک تنظیم می شود.

زیرا از نظر فیزیولوژیکی فعال است و نقش حیاتی در فرآیندهای سلولی بافت های تحریک پذیر مانند عروق خونی، ماهیچه ها، غدد و اعصاب ایفا می کند.

جذب کربنات کلسیم در روده کوچک با انتقال فعال وابسته به ویتامین D و انتشار اتفاق می‌افتد. کسری کلسیم، مقدار کلسیم جذب شده بیش از مقدار مصرف شده،تحقیقات جدید نشان می‌دهد.

نشانه‌های کربنات کلسیم ممکن است شامل درمان سرطان با استفاده از مکمل‌های کلسیم برای درمان آدنوم‌های کولورکتال و استفاده از کربنات کلسیم نادر با سریم برای کشتن سلول‌های تومور از طریق درمان فتودینامیک ناشی از اشعه ایکس باشد.

کربنات کلسیم همچنین برای استفاده در درمان هیپر فسفاتمی که در بیماری مزمن کلیوی دیده می شود، به عنوان یک اتصال دهنده فسفات و به عنوان یک درمان پیشگیرانه در بیماران باردار قبل از تولد برای جلوگیری از پنومونیت آسپیراسیون استفاده می شود.

کربنات کلسیم به عنوان یک آنتی اسید برای سوزش معده ناشی از بیماری ریفلاکس معده به مری، آسیب مخاط دستگاه گوارش فوقانی NSAID، زخم های اثنی عشر و معده، رفلاکس صفراوی، اسهال تجویز می شود.

قلیایی شدن ادرار مانند نمک های آلومینیوم و منیزیم، کربنات کلسیم حرکت روده را افزایش می دهد و نشانه هایی برای درمان یبوست دارد.

جذب کلسیم در روده کوچک با انتقال فعال وابسته به ویتامین D و انتشار اتفاق می‌افتد. جذب کسری کلسیم، مقدار کلسیم جذب شده بیش از مقدار مصرف شده، در طول زندگی تغییر می کند.